La tècnica de la Federació, Ana Tébar, i la professora d’Educació Física del CEIP Mare de Déu de Vallivana, Sonia Bernal, ens parlen del programa impulsat per Comunitat de l’Esport, Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria de Cultura i Esports

Com vau arribar a involucrar-vos en el programa “+Esport a l’Escola”?

Ana: Em vaig involucrar en el programa a través de la Federació i del seu director Esportiu, Arturo Olmedo, en tindre les titulacions necessàries.

Sonia: En el meu cas, des que soc definitiva en el centre, sempre hem estat lligats a este programa, ja que som centre CEPAFE i impulsors de l’esport en general, així que tots els anys sol·licitem a les diferents federacions que vinguen al nostre centre a impartir sessions a l’alumnat, especialment al segon cicle d’Educació Primària.

Quin ha sigut l’experiència o moment més gratificant per a tu en veure l’evolució dels teus estudiants en este programa?

A: Arribar al final del programa i veure que hi ha xiquets que han aprés en les sessions donades i motivats per a continuar.

S: Sí, sempre que ve algú extern al centre suposa una motivació extra per a ells, gaudixen molt amb els monitors i aprenen coses noves, veure com tenen ganes que arribe el dia per a realitzar les sessions i gaudixen, per a mi i el centre és un orgull.

Quins reptes i oportunitats veus en ensenyar karate en un context escolar?

A: L’oportunitat que coneguen un esport més minoritari a altres esports o exposar-los la realitat al que en les pel·lícules o sèries que coneixen.

S: Al meu entendre, el karate aconseguix que l’alumnat adquirisca un bon nivell de disciplina, concentració i coordinació, i encara que semble estrany hi ha molts xiquets i xiquetes que no realitzen activitat física fora de l’horari lectiu, per la qual cosa considere que és una oportunitat molt bona perquè estiguen en contacte amb un esport com el karate.

“+ Esport a l’Escola”, karate en Educació Física.

“+ Esport a l’Escola”, karate en Educació Física.

Com aconseguixes que els xiquets i xiquetes es motiven per a practicar karate dins del programa?

A: Fent flaix cards, que en terme japonés significa que ho vegen de manera visual en imatge.

S: Jo estic molt lligada al karate, ja que les meues tres filles practiquen karate en el Club Karate Picassent, així que intente transmetre’ls eixa passió i motivació. A més, des d’este curs, el club entrena en les instal·lacions del centre, i disposem d’un tatami espectacular que fa que per als alumnes siga encara molt més interessant i divertit realitzar allí les sessions.

Quins aspectes del karate consideres més importants per als estudiants, tant en l’àmbit físic com en termes de valors i disciplina?

A: La salutació, formació i respecte per a mi és el més important i la coordinació en les tècniques, activant els dos hemisferis.

S: Al meu entendre, a nivell físic, crec que, a nivell de coordinació, velocitat, equilibri… Es treballen tots els aspectes motors i a més el karate inculca una sèrie de valors i disciplina, així com d’humilitat, respecte cap a si mateix i els altres.

Quin impacte has vist en els estudiants en aprendre karate a través d’este programa?

A: Acaben molt contents, i alguns d’ells decidixen apuntar-se en el club més pròxim.

S: Per a mi ha sigut molt gratificant, hem tingut la gran sort de gaudir ja 2 cursos del programa i estem molt contents. A més, gràcies al programa molts alumnes han decidit apuntar-se a realitzar classes en el club i això beneficia a les dos parts.

Com perceben els pares i la comunitat escolar la inclusió del karate en el programa “+Esport a l’Escola”?

A: Els sembla molt interessant i veure als seus fills o alumnes contents fan que repetisquen el mateix esport quan tenen l’oportunitat.

S: Els pares estan molt contents que es realitzen este tipus de programes i així ho demostren quan comenten aspectes positius sobre esta proposta.

La tècnica de la Federació, Ana Tébar, i la professora d'Educació Física del CEIP Mare de Déu de Vallivana, Sonia Bernal, ens parlen del programa impulsat per Comunitat de l’Esport, Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria de Cultura i Esports.

La tècnica de la Federació, Ana Tébar, i la professora d’Educació Física del CEIP Mare de Déu de Vallivana, Sonia Bernal, ens parlen del programa impulsat per Comunitat de l’Esport, Fundació Trinidad Alfonso i la Conselleria de Cultura i Esports.

Com imagines l’evolució del karate en l’àmbit escolar i el seu paper en la formació integral dels xiquets i xiquetes?

A: El Karate ho veig fonamental en la societat de hui dia, pel respecte i disciplina que actualment fa falta i la coordinació o activitat física que a molts xiquets manca pel sedentarisme i pantalles.

S: Crec que podem afirmar que els valors que transmet el karate són de vital importància, tant en l’aspecte físic esportiu com personal de l’alumnat, tant en l’àmbit escolar com en la vida diària.

Quins consells donaries a altres mestres o escoles que volgueren implementar un programa similar de foment de l’esport i hàbits saludables?

A: Que no dubten en què formen part del programa, una oportunitat per a conéixer altres esports, altres professionals, i formes diferents d’aprendre.

S: Els diria que no dubten a sol·licitar este tipus de programes, ja que suposa una motivació extra per a tota la comunitat escolar i un aprenentatge en tots els aspectes per a la formació integral de l’alumnat.

Uso de cookies: Este sitio usa cookies propias y de terceros. Si continúa en el mismo, consideramos que acepta su uso. Más información en nuestra sección sobre las cookies ACEPTAR

Aviso de cookies